Intrebari frecvente
În ce perioadă a anului vor fi disponibile stațiile Velo Sântana?
Serviciul de bike sharing se poate utiliza pe tot parcursul anlui. Activitatea poate fi suspendată (parțial sau complet) în timpul acestui interval pentru lucrări de revizie sau condiții meteo nefavorabile.
Cine poate utiliza sistemul Velo Sântana?
Sistemul este disponibil tuturor celor cu vârsta peste 18 ani. Și tinerii cu vârsta depeste 14 ani pot utiliza bicicletele, dar trebuie să se prezinte la ghișeele Velo Santana împreună cu tutorele legal , iar acesta să își exprime acordul.
Care este durata unei curse?
Velo Santana este conceput pentru curse scurte și dese, iar utilizatorii pot folosi o bicicletă fără a plăti tarife adiționale pentru maxim 30 de minute/cursă. În cazul în care se depășesc cele 30 de minute, veți fi tarifat în plus pentru fiecare calup de 30 de minute. Dacă bicicleta nu este returnată în 2 ore, aceasta va fi declarată ca fiind dispărută/furată, iar autoritățile vor fi alertate.
Pot împrumuta cuiva abonamentul meu?
Nu. Abonamentele sunt nominale și nu pot fi utilizate decât de persoana abonată.
Cum pot retrage o bicicletă din dock?
Scanează codul QR al bicicletei folosind aplicația PBSC.
Cum returnez o bicicletă in stație?
Împinge ferm bicicleta cu roata din față în spațiul dedicat din dock până când se aude un „click” mecanic. Așteaptă semnalul luminos verde pentru a confirma că bicicleta a fost blocată cu succes în dock. Un semnal luminos roșu va apărea dacă operațiunea nu a putut fi realizată cu succes, caz în care trebuie să încerci din nou. Dacă semnalul roșu persistă, trebuie să urmezi aceeași procedură, la un alt dock.
ATENȚIE! Bicicleta este în continuare în posesiunea ta până când este blocată înapoi într-un dock, iar blocarea incorectă a acesteia ți-ar putea aduce costuri suplimentare.
Este obligatoriu să port cască de protecție?
Legislația din România nu te obligă să porți o cască pentru a utiliza biciclete. Chiar și așa, folosește echipamentul de protecție (cască, genunchiere, cotiere) pentru siguranța ta în caz de accident.
M-am abonat online. Pot începe să folosesc serviciul imediat?
Da. Poți descărca și utiliza aplicația PBSC pentru a închiria bicicleta sau să o deblochezi de la terminalul stației.
Am returnat bicicleta, a apărut semnalul luminos roșu, dar nu mai pot extrage bicicleta din dock. Ce fac?
Contactează serviciul clienți la numărul [va fi completat ulterior] și anunță defecțiunea. Lumina roșie indică faptul că bicicleta nu a fost bine blocată și că este în continuare în posesia ta până când este blocată corespunzător sau preluată de un tehnician Velo Santana.
Ce fac dacă nu am un dock liber pentru a parca bicicleta?
Raportează problema folosind funcția dedicată din aplicație sau de la terminal. Îți vor fi oferite 15 minute suplimentare pentru a te deplasa la altă stație din apropriere pentru a bloca bicicleta.
Ce fac dacă nu există biciclete disponibile în stația la care mă aflu?
Consultă harta de pe website, aplicație sau de la terminal pentru a identifica o stație cu biciclete disponibile. Harta este actualizată în timp real.
Ce fac dacă bicicleta a fost pierdută sau furată?
Raportează pierderea sau furtul serviciului de relații clienți la numărul de telefon [va fi completat ulterior] În cazul în care ați pierdut bicicleta, este posibil să vi se aplice penalități.
Ce fac dacă am avut un accident cu bicicleta?
Raportează incidentul serviciului de relații clienți și respectă legislația în vigoare în legătură cu raportarea incidentelor în trafic. Reține că ești responsabil de bicicletă câtă vreme aceasta se află în posesia ta, adică până la blocarea ei într-un dock sau până la preluarea ei de către un tehnician Velo Santana.
Ce fac dacă bicicleta este defectă?
Blochează bicicleta într-un dock și apasă butonul roșu care are pictograma unei chei. Bicicleta va rămâne blocată, iar un tehnician va veni la fața locului pentru a rezolva problema. Poți debloca altă bicicletă fără niciun cost a suplimentar pentru a-ți continua drumul.